זה יצטלם לכם – טיפים לצילום נכון

יוסי ברויער Comments Off on זה יצטלם לכם – טיפים לצילום נכון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר ויותר אנו מוצאים את עצמנו במרדף אחר הזמן האבוד, וככל שאנו רודפים אחריו יותר כך הוא הופך חמקני יותר ויותר.

אחד היתרונות שסיפקה לנו הקידמה הוא היכולת להקפיא את הרגע, להנציח רגע אחד בודד, אלפית שניה בד"כ, באמצעות המצלמה. אותה קופסא קטנה ופלאית המאפשרת לנו להשאיר רגע מסויים צרוב בזכרוננו לעד.

הבעיה מתחילה כאשר למצלמה יש יותר מידי פרמטרים שניתן ובמקרים מסויימים אף חובה לשנות בה ועל ידי כך להציג תמונה טובה יותר, חדה יותר, ברורה יותר וצבעונית.

במיוחד לקראת חול המועד, ריכזנו לכם כאן מספר טיפים בסיסיים בנושא הצילום על מנת שהתמונות שלכם בחג הסוכות הזה יהיו עם טאצ' מעט יותר מקצועי.

ראשית נדגיש שככל שדובר במצלמה מקצועית יותר כך גם התוצאות שהיא מסוגלת להפיק יהפכו לטובות יותר ויותר, לכן לא תמיד מומלץ להתפשר על מצלמה פשוטה ולהניח שהיא עושה את אותה העבודה כמו אחותה המקצועית.

שנית, מלבד ההבדלים הטכניים, במהלך הצילום יש מספר פרמטרים אשר ישפיעו על התוצאה, כאשר ברוב המצלמות השליטה בהם היא אוטומטית אך ישנם כאלה שבהן ניתן לשלוט בהם ולהשיג תוצאות טובות יותר.

  1. תריס – זמן החשיפה של עינית המצלמה לשטח המצולם. זמן ממוצע באור יום עומד על מהירות של 1/250 חלקי שניה, ובמקומות מוארים מאד ניתן להגיע אף למהירויות גבוהות הרבה יותר.
  2. צמצם – חלקיק בתוך העדשה השולט בכמות האור הנכנסת דרך העדשה אל החיישן הקולט את התמונה.
  3. ISO (אסא) – רגישות החיישן לאור. ברמת העיקרון השימוש פרט זה נעשה בהתאם לרמת האור בה אתם מצלמים, ככל שהאור יהיה חזק יותר רמת האסא שתצטרכו תהיה נמוכה יותר. הסטנדרט בצילומי חוץ נורמליים עומד על 100-200 אסא אך במרבית המצלמות ניתן להגיע אף עד ל-1600 אסא לפחות. צריך לדעת שככל שהאסא גבוה יותר התמונה הופכת ליותר ויותר גרעינית, ועל התמונה מופיע רעש ויזואלי בדומה לצילום בסלולר בתנאי תאורה נמוכים.

1. המחשת צילום במהירויות תריס שונות (צילום: יוסי ברויער)

מומלץ שלא להשתמש באופציית הזום הדיגיטלי של המצלמה, ברוב המצלמות ניתן ואפילו רצוי לבטל  את האפשרות המגדילה את התמונה באמצעות תוכנה ומציגה תוצאות גרועת במיוחד.

כמו"כ מומלץ שלא להשתמש בזום גבוה במיוחד מכיוון שהדבר פוגם בכמות האור הנכנסת לעדשה וגם גורם לתמונות להיטשטש.

ככלל, רצוי להשתמש בפלאש בצילום, במיוחד בתנאי אור נמוכים מאור שמש רגיל על מנת לקבל תמונה חדה ברורה ומוארת.

על מנת להשיג תוצאות טובות יש גם לדעת להפעיל את המצולמים, להעמיד אותם במגוון תנאי תאורה,  וליצור קמופוזיציה נכונה, אך על כך, בכתבה הבאה.

(צילום תמונה ראשי: sxc.hu)



0 תגובות